5 aplikacji hotelowych, które warto wdrożyć w 2025 r.
Dowiedz się więcej

Informatyzacja usług hotelowych to jeden z najważniejszych trendów tego roku. Nowe narzędzia przybierają najczęściej formę mobilnych aplikacji, które zapewniają wysoką dostępność i szybkość komunikacji. Ich wdrożenie to przede wszystkim niskie nakłady finansowe i prosta obsługa. Z jakich rozwiązań warto skorzystać już teraz i na jakie funkcjonalności możemy liczyć?

1. Szybsza komunikacja z Gośćmi i mniej wizyt w recepcji

Aplikacja Roomio to jedno z najnowszych rozwiązań, które szybko zyskuje na popularności. Dzięki niej hotele mają szansę oszczędzać czas personelu przy jednoczesnej poprawie komfortu pobytu Gości. Aplikacja posiada interfejs w dwóch językach: polskim i angielskim. Dzięki temu znosi również bariery komunikacyjne i usprawnia pobyt zagranicznych Gości.

Oprócz tego, do jej funkcjonalności należą:

  • szybki check-in i check-out bez konieczności wizyty w hotelowej recepcji. Zameldowani lub przyszli Goście mogą zrealizować to administracyjne zadanie z dowolnego miejsca o wybranej porze
  • każdy Gość hotelowy może swobodnie zarządzać swoją rezerwacją. Wśród opcji jest nie tylko dokonywanie kolejnych rezerwacji, ale również domawianie usług dodatkowych (np. w hotelowym SPA)
  • szybki kontakt z obsługą przez czat − dzięki tej funkcji Goście hotelowi mogą natychmiast nawiązać kontakt z pracownikami. Pozwala to nie tylko szybciej reagować na żądania Gości, ale również archiwizować wiadomości
  • system zgłoszeń − hotelowi Goście mogą poprosić o podstawowe usługi serwisowe lub ustawić status pokoju (np. sprzątanie, nie przeszkadzać, wymiana ręczników, uzupełnienie minibaru)
  • zbieranie opinii Gości − po wymeldowaniu można przesłać Gościowi e-mailem link do ankiety z dowolnie skonfigurowanymi pytaniami (np. ocena komfortu pokoju, jakości obsługi czy udogodnień). Aplikacja generuje odpowiedzi w czytelne statystyki.

2. Marketing Automation − promocja hotelu i lojalność Gości

Dzięki temu rozwiązaniu stworzymy skuteczną kampanię promocyjną, która pozwoli nam nie tylko budować świadomość naszej marki, ale również stworzyć lojalną więź z Gośćmi. Z wykorzystaniem tego narzędzia możemy w sposób zautomatyzowany tworzyć efektywne i spersonalizowane komunikaty poprzez e-mail i SMS. Dużym atutem takich działań promocyjnych jest brak kosztów zewnętrznych (jak w przypadku reklamy internetowej) oraz pełna kontrola skuteczności prowadzonych działań. Schemat funkcjonowania zautomatyzowanego marketingu jest bardzo prosty i opiera się kilku krokach:

  • tworzenie i definiowanie kampanii,
  • ustalanie harmonogramu i sposobu wysyłki (e-mail lub sms),
  • opracowanie treści lub wykorzystanie szablonów,
  • dodanie załącznika (kodu promocyjnego lub vouchera),
  • uruchomienie kampanii,
  • analiza i raportowanie wyników.

3. Wsparcie hotelowego personelu

Staff Helper to aplikacja dla personelu, która pomaga efektywniej pracować. Przede wszystkim nie trzeba już korzystać z tradycyjnych kartek papieru, długotrwale przekazywać informacji czy też instalować centrali telefonicznej i kupować telefonów do zmiany statusu w systemie hotelowym. Staff Helper pozwala zgłaszać usterki w pokojach, odnotowywać pracę housekeepingu czy rozliczać minibary paroma kliknięciami w aplikacji co znacząco ułatwia komunikację personelu, przyspiesza jego pracę i obsługę Gości.

4. Pełna kontrola nad obiektem z dowolnego miejsca

Dashboard to aplikacja, z której coraz częściej korzystają właściciele i managerowie obiektów hotelowych. Dzięki niej zyskują pełną kontrolę nad obiektem pod względem administracyjnym. Działająca w dowolnej przeglądarce internetowej aplikacja, pozwala im na szybki dostęp do najważniejszych danych o aktualnej sytuacji w obiekcie. Dzięki temu można kontrolować bieżące obłożenie oraz planować jego funkcjonowanie. Co więcej, dysponując zebranymi informacjami, można planować grafik pracowników, lepiej organizować wydarzenia specjalne czy też dokonywać zmian w rezerwacji.

Największą zaletą pulpitu administracyjnego jest możliwość generowania i analizowania zbiorczych statystyk. Porównywanie danych okresowych to jedna z najczęstszych działań, które pozwalają oszacować bieżącą kondycję hotelu i zweryfikować jego potencjał w wybranym okresie.

5. Hotelowa gastronomia na wyciągnięcie ręki

Zazwyczaj administracyjna obsługa zamówień z restauracji z dostawą do pokoju jest bardzo skomplikowana i nieintuicyjna. Można to jednak znacznie uprościć i uatrakcyjnić za pomocą prostej aplikacji Ordering, która pozwala zwiększać przychody z pojedynczej rezerwacji hotelowej.

Dzięki niej nasi Goście mogą bezpośrednio w swoim pokoju zapoznać się z ofertą gastronomiczną, złożyć zamówienie i dokonać płatności elektronicznej. Aplikacja natychmiast wysyła je do restauracyjnego POSa, gdzie jest ono przetwarzane przez pracowników kuchni. Po realizacji pozostaje tylko dostarczyć je bezpośrednio do wskazanego pokoju.

Dzięki temu rozwiązaniu nie tylko generujemy dodatkowy zysk z połączonej działalności, ale przede wszystkim podnosimy atrakcyjność pobytu, zapewniając doświadczenie wygody i niezależności, które coraz bardziej cenią sobie hotelowi Goście.

Chcesz wiedzieć więcej na temat najlepszych aplikacji hotelowych? Napisz do nas! Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania!