Profesjonalna komunikacja z Gośćmi odwiedzającymi SPA to nie tylko bieżąca obsługa, ale także możliwość pozyskania ważnych danych o naszej działalności. Zwrotne informacje przekazane przez klientów stanowią cenne źródło wiedzy o tym, jak postrzegają oni naszą ofertę. Jak dzięki współczesnym narzędziom sprawnie pozyskać tego typu informacje? Jak wykorzystać je do ulepszenia działania hotelowego SPA?
Czy zabieg spełnił Pani/Pana oczekiwania?
Badania satysfakcji osób korzystających z naszego SPA to ważny element kształtowania i optymalizowania oferty. Dlaczego? Otóż niejednokrotnie zdarza się, że oczekiwania klientów i wizje inwestorskie rozmijają się, co skutkuje późniejszym brakiem efektywności. Jak wiadomo, w ostatnich latach głównym narzędziem badawczym stały się opinie w Internecie publikowane przez klientów.
Badania ilościowe stały się z kolei domeną instytucji badawczych, które na zlecenie różnych podmiotów przeprowadzają ankiety na określonej grupie konsumentów. Hotelarze rzadko podejmują się organizacji takich badań na własną rękę ze względu na widmo nakładów czasu i pracy oraz groźbę obciążenia Gości dodatkowymi formalnościami.
Czy poza opiniami w Internecie i profesjonalnymi badaniami ilościowymi są jeszcze inne sposoby, aby pozyskać od Gości opinie o naszych usługach?

Aplikacja Ankiety − nowa forma, ten sam cel
Alternatywą dla powyższych rozwiązań jest aplikacja Ankiety. Umożliwia przeprowadzenie kompleksowego badania opinii Gości SPA przy minimalnym nakładzie czasu i formalności. Pozwala na tworzenie ankiet (z pytaniami zamkniętymi i otwartymi), a jej zastosowanie całkowicie eliminuje konieczność korzystania z tradycyjnych, papierowych formularzy – działa na tablecie. W oczekiwaniu na kolejny zabieg lub podczas relaksu po zakończonej usłudze wystarczy podać Gościom urządzenie z krótką ankietą, w której podzielą się opinią o naszej ofercie.
Możemy zapytać m.in o:
- Częstotliwość korzystania z usług SPA. Jak często chodzisz do SPA? Jakie okazje przekonują Cię do wizyty w SPA? Dzięki temu dowiemy się, do jakiej grupy przypisać daną osobę np. czy jest okazjonalnym Gościem, czy też regularnie korzysta z zabiegów SPA. Taka segmentacja pozwoli nam na lepszą komunikację marketingową i trafniejsze propozycje w newsletterach czy krótkich wiadomościach tekstowych.
- Zakres oferty i satysfakcję. Czy w naszej ofercie znajdujesz wszystkie interesujące Cię zabiegi? Czy są usługi, których Ci brakuje? Który z naszych zabiegów wybierasz najchętniej? Standardowe pytania o ofertę pomogą nam lepiej poznać naszych Gości i ich oczekiwania. Być może dowiemy się tego, jak urozmaicić nasze usługi lub okaże się, że możemy zredukować najrzadziej wybierane pozycje. W tym miejscu warto także zapytać o satysfakcję z przeprowadzonych zabiegów, masaży itd.
- Czystość i higienę. Czy spełniliśmy Twoje oczekiwania względem czystości i higieny? Jak oceniasz komfort realizowanych przez nas zabiegów i usług?
Według statystyk czystość i komfort to jedne z najważniejszych kryteriów w obiektach SPA, które Goście oceniają. Często determinują one wybór danej firmy lub rezygnację z jej usług. Warto mieć to na uwadze i dokładać wszelkich starań, aby hotelowe SPA lśniło czystością, a personel dbał o higienę w najwyższym stopniu. - Działania promocyjne. Co przekonało Cię do skorzystania z naszej oferty? Ankieta to dobry sposób, żeby zweryfikować nakłady na prowadzone działania marketingowe. Powinniśmy nie tylko pytać, skąd Goście dowiedzieli się o naszych usługach w SPA, ale także co przekonało ich do skorzystania z oferty. Czy była to promocja, czy może chęć wypróbowania konkretnych zabiegów?
Satysfakcja i odpowiedzialność
Ważną funkcjonalnością aplikacji Ankiety jest również szybkie zbieranie od klientów niezbędnych zgód, oświadczeń i akceptacji regulaminów przygotowawczych (z checkboxami). Każdy Gość przed zabiegiem może błyskawicznie potwierdzić znajomość przepisów i pisemnie zezwolić na wykonanie zabiegu. To nie tylko kwestia odpowiedzialności, ale przede wszystkim pewność, że Goście świadomie zgadzają się na określone działania.
Za pośrednictwem aplikacji Ankiety możemy:
- szybko zebrać wszelkie dane, które są niezbędne do przeprowadzenia zabiegów medycznych i kosmetycznych w SPA
- dodawać pola obowiązkowe oraz oświadczenia niezbędne do wykonania danego zabiegu
- dowolnie edytować wyświetlaną na tablecie ankietę
- łatwo pozyskać cenne dane kontaktowe wraz ze zgodami na ich przetwarzanie
- tworzyć ankietę satysfakcji po zrealizowanej usłudze
Ponadto aplikacja Ankiety to:
- pełne bezpieczeństwo danych − nikt niepowołany nie ma dostępu do wypełnionej ankiety i danych nt. Gości
- troska o prywatność Gości − możliwość zaszyfrowania danych osobowych (systemowo lub na żądanie) oraz usunięcia danych medycznych
- łatwy dostęp do danych − zintegrowanie ankiet z kontem Gościa
- promowanie ekologii − rezygnacja z generowania niepotrzebnych papierowych dokumentów wpływa pozytywnie na wizerunek obiektu w oczach Gościa
Jedna aplikacja, wiele korzyści
Aplikacja na urządzenia mobilne to narzędzie niezbędne do profesjonalnego świadczenia usług w SPA. Dzięki niej ograniczymy do minimum zadania administracyjne, oszczędzimy czas personelu i Gości oraz zyskamy wartościowe informacje o naszej działalności, co pozwoli nam ulepszać ofertę w taki sposób, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o aplikacji Ankiety − zapraszamy do kontaktu!