Aplikacja hotelowa do zarządzania obiektem? Sprawdź Dashboard
Dowiedz się więcej

Wyobraź sobie, że zawsze i wszędzie możesz wiedzieć, jak wygląda aktualna sytuacja w Twoim hotelu lub całej ich całej sieci. Przypuśćmy, że stoisz w korku i chcesz sprawdzić liczbę rezerwacji lub aktualny przychód obiektu. Jest to możliwe dzięki aplikacji hotelowej Dashboard. Poznaj jej funkcjonalności, dzięki którym będziesz mieć większą kontrolę nad swoim biznesem.

Aplikacja hotelowa Dashboard − jak to działa?

Dashboard to wygodne rozwiązanie dla zabieganych właścicieli i managerów, którzy chcą mieć nieustanny wgląd w stan obiektu. Z racji, że aplikacja jest dostępna przez przeglądarkę www, to aby na bieżąco monitorować status hotelu, wystarczy mieć dowolne urządzenie z Internetem: telefon, tablet lub laptop.

Po zalogowaniu do aplikacji hotelowej Dashboard, w dowolnym miejscu i czasie można przeglądać wszystkie najważniejsze dane dotyczące PMS’u:

  • wskaźniki ADR, RevPar, OCC,
  • bieżący status hotelu: liczbę rezerwacji lub statusy pokoi,
  • rezerwacje z podziałem na segment rynku, kanał i rodzaj pokoju,
  • przychód w obiekcie (np. łączna wartość przychodu z podziałem na 7 wyróżniających się grup).

Dodatkową zaletą jest fakt, że wszystkie informacje w Dashboard są pokazane w przejrzysty sposób – w postaci tabel i wykresów.  Zapewnia to dostęp do najważniejszych danych już na pierwszy rzut oka. Co więcej, pod jedno konto można podpiąć kilka obiektów, co jest dodatkową wygodą dla właścicieli sieci hoteli. To jednak nie wszystko. Aplikacja posiada wiele funkcjonalności, dzięki którym zarządzanie obiektem jest efektywniejsze i przynosi większy zysk.

Aplikacja Dashboard – pełna kontrola nad hotelem

Dzięki aplikacji można m.in. na bieżąco monitorować aktualne obłożenie i status pokoi. Widzisz nie tylko ile z nich jest wolnych, a ile zajętych, ale również, jaka jest ich dostępność po uwzględnieniu dokonanych rezerwacji (w tym opcjonalnych lub overbooking) i ewentualnych blokad. Bez problemu możesz również sprawdzić ich status czystości i w razie potrzeby interweniować.

Dzięki aplikacji wiesz wszystko na temat obecnej sytuacji w Twoim hotelu bez konieczności pojawiania się na miejscu. Możesz zarządzać nim zdalnie, a tym samym oszczędzać czas i poświęcić się np. działaniom na rzecz rozwoju Twojego biznesu.

Sprawne planowanie

Inną przydatną funkcją aplikacji hotelowej Dashboard jest możliwość wglądu w prognozy na 14 dni do przodu. Jest to opcja, dzięki której możesz łatwiej planować działania − wszystko dzięki temu, że będziesz wiedzieć czego spodziewać się w przyszłości.

Prognozy dotyczą m.in. liczby:

  • rezerwacji i pokoi na dany dzień,
  • przyjazdów i wyjazdów, czyli liczby pokoi, które będą w danym dniu zajęte lub zwolnione,
  • sprzedanych dostawek,
  • osób dorosłych i dzieci w rezerwacjach.

Monitorowanie prognoz to opcja aplikacji, która usprawnia zarządzanie hotelem – pozwala zawczasu dostosować obiekt do próśb i oczekiwań Gości oraz unikać ewentualnych nieporozumień.

Łatwy dostęp do statystyk

Co więcej, z aplikacją możesz nie tylko monitorować rezerwacje danego dnia i ich prognozy, ale także sprawdzać ich liczbę na wykresie w danym okresie – ile było ich na każdy dzień, w ostatnich 30 dniach lub przeciągu roku. Dostępne są również informacje dotyczące liczby rezerwacji grupowych i indywidualnych.

Dodatkowo, dane te możesz dowolnie porównywać, analizować i zestawiać pod kątem liczb z poprzedniego dnia, miesiąca lub roku. Dzięki takiej wiedzy można łatwiej zwiększać zysk obiektu np. poprzez promocje w okresach przestoju lub stworzenie specjalnych pakietów dedykowanych konkretnym odbiorcom w czasie, kiedy przyjeżdża ich do Ciebie najwięcej.

Przydatną opcją jest również podgląd statystyk z ostatnich 30 dni w rozbiciu na segmenty rynku czy też kanały sprzedaży. Pozwala to zaobserwować na wykresach, które z nich pojawiają się najczęściej.

Monitorowanie przychodu z aplikacją hotelową

Nie ulega wątpliwości, że podczas prowadzenia hotelu lub ich sieci bardzo ważne jest, aby na bieżąco monitorować przychody. W tym również pomaga aplikacja hotelowa Dashboard. Korzystając z niej możesz sprawdzać te dane w rozbiciu na dzień, miesiąc, rok lub przedział czasowy oraz dowolnie je ze sobą porównywać. Na przykład bez problemu i szybko możesz spojrzeć na wykres, który zestawia przychód na dziś w porównaniu do tego samego dnia w roku ubiegłym. Masz również dostęp do danych odnośnie:

  • RevPar i Adr w porównaniu do tego samego dnia w roku ubiegłym,
  • Adr średni przychód z zajmowanego pokoju bez śniadań,
  • RevPar średni przychód przypadający na dostępny pokój w obiekcie bez śniadań.

Zaletą jest też fakt, że dane te są prezentowane w aplikacji w wartości kwotowej i procentowej, a przejrzysty interfejs uwzględniający kolory ułatwia ich analizę. Dzięki temu, na pierwszy rzut oka widzisz czy masz powody do radości. Jeśli wynik jest oznaczony kolorem zielonym, to oznacza, że wartość przychodu jest zbliżona lub minimalnie przekroczona w porównaniu z zeszłym okresem.  Z kolei w przypadku koloru czerwonego będziesz wiedzieć, że cel z ubiegłego roku nie został osiągnięty.

Podsumowanie

Jak widzisz, dzięki aplikacji Dashboard możesz zwiększać zyski, efektywnie zarządzać hotelem i oszczędzać czas. Umożliwi Ci ona również łatwiejsze planowanie rozwoju biznesu oraz zapewni stałą kontrolę nad jego aktualnym stanem bez konieczności wizyty na miejscu. Jeśli jesteś zainteresowany aplikacją – zapraszamy do kontaktu. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania!