Czystość w pokoju hotelowym to jedna z kwestii, która najczęściej pojawia się w opiniach gości, niezależnie od standardu miejsca. Jak dbać o czystość, by w punktacji zawsze pojawiały się najwyższe noty lub ilość gwiazdek? Na jakie kwestie zwracają uwagę goście? W dzisiejszym artykule podpowiemy Ci, jak zachować czystość w pokoju hotelowym.
Zanim ekipa sprzątająca zacznie swoją pracę, powinna…
W każdym obiekcie hotelarskim ekipa sprzątająca otrzymuje wytyczne, w jaki sposób ma pracować i co jest najważniejsze dla właściciela przy sprzątaniu pokoju. Jednak niezależnie od tego, czy mówimy o czystości w hotelu, hostelu czy pensjonacie można wyróżnić kilka elementów, które są stałą częścią obowiązków personelu sprzątającego.
Po pierwsze pokojowy/a musi odpowiednio przygotować się do swojej pracy. W tym celu musi przebrać się w odzież służbową, starannie zdezynfekować ręce, a także zrobić przegląd wózka serwisowego. W przypadku braku niektórych środków czystości należy uzupełnić produkty. Do obowiązków pracownika należy również pobranie czystej pościeli z magazynu.
Jak powinien być wyposażony wózek serwisowy? Wymienić tutaj należy taki sprzęt jak:
- odkurzacz,
- kilka rodzajów szczotek,
- czyste ścierki,
- gąbki,
- wiadra,
- mop,
- gumowe rękawiczki ochronne,
- środki czystości,
- papier toaletowy,
- produkty do uzupełniania – np.: miniprodukty higieniczne (szampon, odżywka, żel pod prysznic), jeśli hotel ma takie w ofercie.
Oczywiście, na tej liście nie może też zabraknąć worków na śmieci oraz na brudną pościel i ręczniki.
Podstawowe zasady sprzątania
Z tak przygotowanym wózkiem serwisowym, personel sprzątający może wreszcie przystąpić do pracy. Przed wejściem do danego pokoju, pracownik powinien zapukać, upewniając się tym samym czy pokój jest wolny i można go posprzątać. Jeśli nic nie stoi na przeszkodzie, można rozpocząć sprzątanie. Ważne: personel powinien sprzątać pokój przy otwartych drzwiach.
Po wejściu do pokoju należy ustawić wózek serwisowy w bezpiecznej odległości od ściany. W pierwszej kolejności pracownik powinien wywietrzyć pomieszczenie, a następnie opróżnić kosz na śmieci, zebrać brudne naczynia, zweryfikować czystość pościeli, a także skontrolować, czy dostępny sprzęt elektroniczny działa.
Następnie pokojowy/a może wziąć się za ścielenia łóżka – najpierw jednak musi umyć ręce! Ostatnim etapem jest sprzątanie pokoju i łazienki. Jednak kwestie związane z tym, na co pracownik musi zwracać szczególną uwagę, poruszymy w kolejnym już akapicie.
Czystość w pokoju hotelowym – na co goście zwracają uwagę?
Niektórym hotelarzom wydaje się, że wystarczy wysprzątać pokój na pierwszy rzut oka, a gość będzie zadowolony. Jednak klienci coraz bardziej świadomi są, jak wygląda w niektórych hotelach proces sprzątania pokoi, dlatego też uważniej przyglądają się pomieszczeniom, w których przyszło im nocować. Na co zwracają uwagę, jeśli chodzi o czystość w pokoju hotelowym?
SYPIALNIA
Uwagę gościa hotelowego po wejściu do pokoju zazwyczaj przyciąga największy mebel, czyli łóżko. W wielu przypadkach to centralny punkt pomieszczenia, szczególnie gdy mówimy o pokoju o niewielkim metrażu. W pierwszej kolejności klient zwraca uwagę na to, jak prezentuje się mebel. Patrzy, czy łóżko jest pościelone, a pościel wyprana oraz pachnąca. Coraz więcej gości zwraca również uwagę na stan materaca, czy nie ma na nim plam lub innych zanieczyszczeń.
Kolejnym elementem, który przykuwa uwagę gościa, są smugi na meblach. Niestety, mając na wysprzątanie około 30 minut na pokój, personel sprzątający zazwyczaj przeciera tylko na mokro blaty mebli. Pośpiech jest przyczyną niedokładności, a ta sprawia, że klient gorzej ocenia stan czystości w pokoju hotelowym. Niestety, brak precyzyjności w sprzątaniu jest źródłem kurzu, który można znaleźć na: szczytach szaf, abażurach lamp, czy telewizorach.
ŁAZIENKA
Na co zwracają uwagę goście w łazience? Przede wszystkim interesuje ich czystość armatury – umywalki, wanny czy kabiny prysznicowej. Ważna jest także czystość płytek na ścianie prysznica oraz słuchawek, na których lubi zbierać się osad wapienny. Oczywiście, klienci zwracają również uwagę na czystość toalety, ale ta, wbrew pozorom, często jest dokładnie wysprzątana. W przeciwieństwie do uchwytów suszarek do włosów, czy klamek od drzwi wejściowych.
Chcesz lepiej zarządzać hotelem, a przy tym ułatwić pracę ekipy sprzątającej? Wybierz nasz system hotelowy. Z pomocą POSitive Hotel Twój hotel zacznie zbierać same dobre recenzje od gości!