Ekrany Digital Signage w obiektach hotelowych
Dowiedz się więcej

Elektroniczna komunikacja wizualna to coraz popularniejsze narzędzie marketingowe, które pojawia się w wielu nowych branżach. Systemowe i zautomatyzowane prezentowanie treści na jasnych matrycach to sposób na dobrą komunikację z klientem. Jak systemy digital signage sprawdzają się w branży hotelarskiej i na jakie funkcjonalności możemy liczyć?

Spójna komunikacja w obiekcie

System ekranów digital signage już od blisko dekady służy marketingowcom w wielu branżach. Za ich pomocą udaje się skonstruować spójną komunikację między przedsiębiorstwem a klientami. Komunikacja oparta o przekaz tekstowo-wizualny ma coraz większe znaczenie w sprzedaży towarów i usług. Nasz nawyk do poruszania się między komunikatami jest przeniesiony ze świata wirtualnego do rzeczywistego. To właśnie w Internecie wszystkie nasze wybory podejmujemy w oparciu o wizualno-tekstowy przekaz. Szacuje się, że obecnie aż 90 proc. gospodarstw domowych jest podłączonych do Internetu. W sieci spędzamy coraz więcej czasu i coraz więcej spraw załatwiamy właśnie tam. System ekranów zlokalizowanych w przestrzeni firmy ma być pewnym odwzorowaniem świata wirtualnego w realnej przestrzeni. Dzięki systemom, które zarządzają treścią emitowaną na ekranach, można dowolnie zoptymalizować sposób wyświetlania komunikatów w najbardziej odpowiednim momencie. W obiektach restauracyjnych ekrany służą przede wszystkim do prezentowania menu i przedstawiania oferty lokalu.

Digitalizacja przekazów hotelowych

Digital signage w hotelu ma wiele różnych zastosowań, które realizują zarówno cele wizerunkowe, sprzedażowe oraz informacyjne. Systemy, które zarządzają wyświetlanymi treściami, dają obiektom ogromne możliwości konfiguracji i optymalizacji przekazu. Do jakich celów najczęściej wykorzystuje się system DS w obiektach hotelowych?

  • witanie nowych gości i przekazywanie podstawowych informacji o obiekcie (monitory umieszczone w okolicach głównego wejścia do budynku),
  • prezentacja standardowej i promocyjnej oferty (monitory umieszczone w pobliżu recepcji). DS prezentuje treści spójne z tymi, które pojawiają się na stronie internetowej obiektu i w mediach społecznościowych,
  • agenda spotkań i konferencji (ekrany umieszczone w pobliżu sal, na których odbywają się wydarzenia specjalne). DS wspiera organizację kilku wydarzeń w ciągu jednego dnia lub wielu paneli podczas jednego wydarzenia,
  • przekaz marketingowy — w zależności od lokalizacji ekranu, pory dnia czy sezonu, ekrany mogą prezentować treści zaplanowanej wcześniej kampanii,
  • reklama partnerów — monitory systemu DS mogą być również wykorzystywane do prezentacji reklam oferty pobliskich punktów i atrakcji w zamian za barterową lub finansową gratyfikację,
  • wyświetlanie informacji organizacyjno-administracyjnych. Ekrany mogą być dobrym źródłem podstawowych informacji o wydarzeniach, pogodzie, czasie czy numerze piętra.

Systemy digital signage mogą składać się z kilku do nawet kilkunastu monitorów w obiekcie. Wykorzystują je zarówno małe kilkupokojowe obiekty, które wspierają pracę recepcji, jak i duże sieci, które posiadają globalną administrację treści wyświetlanych na DS. Chociaż sercem całego rozwiązania jest system, to równie ważne są same ekrany (podobne jak w kioskach samoobsługowych), które w przypadku hotelarstwa są przeznaczone do pracy w specjalnych warunkach.

Profesjonalne ekrany dla digital signage

Jest wiele cech różniących zwykłe, komercyjne ekrany od standardowych urządzeń konsumenckich:

  • przeznaczenie do pracy ciągłej – to szczególnie ważna cecha w przypadku branży hotelarskiej, ze względu na ograniczenia gwarancyjne czy trwałość samych urządzeń, ponieważ standardowe monitory nie sprawdzą się w systemie digital signage,
  • wysoka jasność matrycy – profesjonalne ekrany dysponują niestandardową jasnością, która może się okazać kluczowa w nasłonecznionych lub doświetlanych przestrzeniach,
  • komunikacja z systemem – nie wszystkie komercyjne urządzenia posiadają złącze LAN lub WLAN, brak takiego złącza eliminuje ekran z użytku profesjonalnego,
  • opłaty abonamentowe – od każdego ekranu, który standardowo może spełniać funkcję telewizora musimy zapłacić abonament radiowo-telewizyjny, tego problemu unikniemy, sięgając po profesjonalne urządzenia.

System ekranu digital signange w obiektach hotelowych to bardzo elastyczne narzędzie, które przynosi obiektom wymierne korzyści. Od przekazu prostych, administracyjnych informacji po spójny przekaz marketingowy. Oprócz wartościowej komunikacji budują także wizerunek obiektu, który tworzy lepsze, pierwsze wrażenie wśród osób odwiedzających obiekt hotelowy.