Zbliżający się sezon świąteczny w hotelarstwie to ostatnia szansa w tym roku na pozyskanie możliwie największej liczby rezerwacji. Jak według ankiety IGHP wygląda zainteresowanie Polaków Świętami i Nowym Rokiem w hotelu? Jaka oferta w tym sezonie zachęci Gości? Dlaczego nie warto tracić nadziei i promować ją przez cały grudzień?
Święta 2022 i Nowy Rok na rezerwacyjnym celowniku
Według ankiety przeprowadzonej przez IGHP, Polacy dokonują świątecznych rezerwacji na ostatnią chwilę. Znacznie wcześniej planujemy jednak sylwestrowe pobyty, starając się zarezerwować najbardziej atrakcyjne lokalizacje. Według ankiety IGHP obłożenie w grudniu na poziomie ponad 50 proc. deklaruje obecnie tylko ok. 10 proc. obiektów hotelowych. Najwięcej rezerwacji jest dokonywanych jednak w połowie miesiąca, a znaczna część świątecznych wyjazdów to spontaniczne decyzje. Mimo że w większości obiektów ceny pobytu wzrosły o ok. 30 proc., to według prognoz NBP inflacja nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa. Wiedzą o tym dobrze konsumenci, którzy tegoroczny okres świąteczny będą chcieli wykorzystać jeszcze przed kolejną falą podwyżek.
Osoby poszukujące świątecznej lub noworocznej oferty pobytu w hotelu łatwiej podejmują decyzję o wyborze na podstawie konkretnie przygotowanych ofert niż indywidualnego szacowania kosztów. Specjalna oferta powinna nie tylko znajdować się na stronie obiektu, ale również we wszystkich innych kanałach komunikacyjnych (newsletter, social media, reklama w Internecie). Zadbaj o to, aby była dostępna dla potencjalnych klientów przez cały grudzień.
Co oferta powinna zawierać, aby przyciągnęła możliwie najwięcej rezerwacji? Sprawdź, czy o wszystkim pamiętałeś.
4 elementy skutecznej oferty świąteczno-noworocznej
1. Kompleksowa oferta bez dodatkowych kosztów
Osoby poszukujące świątecznego pobytu w hotelu z reguły liczą na odciążenie od wszystkich domowych obowiązków związanych z gotowaniem, sprzątaniem czy ubieraniem choinki. W ofercie świąteczno-noworocznej powinien znaleźć się spis wszystkich atrakcji oferowanych w ramach pakietu. W przypadku Świąt powinna to być szczegółowo rozpisana kolacja wigilijna, ale również niezobowiązujące atrakcje, które wprowadzą Gości w świąteczny nastrój. Sprawdzi się nie tylko wspólne dekorowanie pierników czy wykonywanie ozdób wieszanych na choinkę, ale również pakowanie prezentów, wycieczki konnym zaprzęgiem czy ognisko na świeżym powietrzu. Każda z tych atrakcji może się okazać kluczowa przy wyborze oferty.

2. Od szczegółu do ogółu
Tworzenie ofert świąteczno-noworocznych to nie tylko planowanie atrakcji i wydarzeń towarzyszących. Dla wielu potencjalnych Gości równie ważna będzie atrakcyjność wizualna i organizacyjna. Dotyczy ona zarówno przygotowania, jak i wyposażenia pokoi, w których powinny się znaleźć świąteczne akcenty. Ważne będzie również przygotowanie przestrzeni restauracyjnej i zewnętrznych akcentów dekoracyjnych. Do promowania oferty warto wykorzystać zdjęcia ubiegłorocznych uroczystości, które udowodnią zaangażowanie obiektu w tworzenie świątecznej atmosfery.
3. Specjalne atrakcje dla najmłodszych
Osoby poszukujące świątecznych ofert w hotelach liczą również na dedykowaną ofertę zajęć dla dzieci. To nie tylko kwestia atrakcyjności wyjazdu, ale także odciążenie w opiece. W tym przypadku mogą się sprawdzić zarówno seanse świątecznych filmów, jak i bajek, ale także zajęcia z animatorami. Warto znaleźć takie rozwiązanie, które przyniesie trwałe i namacalne efekty zajęć. Mogą to być m.in. pamiątkowe zdjęcia z Mikołajem, warsztaty plastyczne czy wspólne zabawy przybliżające najmłodszym świąteczne tradycje.
4. Bony sezonowe i pakiety na prezent
W okresie przedświątecznym, gdy wiele osób poszukuje atrakcyjnych prezentów, warto przygotować własną ofertę voucherów. Mogą to być zarówno bony kwotowe, do zrealizowania w obiekcie, jak i pakiety pobytowe. Udostępnienie takiej oferty może okazać się dobrym sposobem na promocję samej oferty, jak i pozyskanie nowych klientów na następny sezon. Warto zadbać również o ich atrakcyjność wizualną i przygotować wersję prezentową własnych voucherów hotelowych.
Hotelarzu − nie trać nadziei!
Potencjał tegorocznego sezonu świąteczno-noworocznego będzie stał pod znakiem zapytania do ostatnich dni. Jednak, jak przekonują analitycy branży hotelarskiej, wysyp rezerwacji pojawi się tuż przed samymi Świętami. W przypadku ofert noworocznych ostatnie wolne miejsca przypadną z kolei tym, którzy wykorzystując świąteczne prezenty, dokonają rezerwacji między Świętami a Nowym Rokiem. Warto więc uzbroić się w cierpliwość i angażować w pozyskiwanie Gości do samego końca.