Jak przygotować jesienną ofertę hotelu? Sprawdź 5 sposobów
Dowiedz się więcej

Większości obiektów hotelowych w wysokim sezonie udaje się odrobić kryzysowe zaległości. Jednak według synoptyków z IMGW stabilne i ciepłe lato rozciągnie się nawet na kilka jesiennych tygodni. Jak przygotować atrakcyjną ofertę i czym kusić Gości po sezonie 

Jesień − coraz popularniejsza w hotelarstwie

Wysokie temperatury we wrześniu corocznie przedłużają wysoki sezon. Według najnowszych badań klimatologów jeszcze w tym wieku lato na półkuli północnej może się przedłużyć do sześciu miesięcy. Dotychczas wrzesień był zarezerwowany tylko dla studentów, którzy w przeciwieństwie do uczniów szkół niższych, korzystają z dodatkowego miesiąca wakacji.  

Początek jesiennego sezonu to jednak przede wszystkim kumulacja różnych rodzajów pobytów dla: 

  • singli i rodzin bezdzietnych unikających wypoczynku w wysokim sezonie przy dużym obłożeniu,  
  • osób szukających niższych cen po wysokim sezonie, 
  • aktywnych Gości, którzy szukają atrakcyjnych form fizycznego wysiłku,  
  • różnych grup zawodowych organizujących pobyty, konferencje i szkolenia. 

W związku z tym pierwsze tygodnie września są coraz częściej zaliczane przez hotelarzy do wysokiego sezonu. Wyzwaniem pozostają jednak kolejna dwa miesiące, gdy spada liczba rezerwacji, a do najbliższego wzrostu popytu pozostaje jeszcze wiele czasu.  

Jak przygotować ofertę na okres jesienny, aby przyciągnąć możliwie największą liczbę Gości?

1. Jesienią spadają nie tylko liście

Sprzyjające warunki pogodowe w okresie jesiennym to dobra prognoza do rekalkulacji kosztów. W przeciwieństwie do okresu letniego czy zimowego zużyjemy mniej energii potrzebnej do ogrzania, czy schłodzenia budynku. Powinno nam to pozwolić na redukcję kosztów i możliwość obniżenia cen pobytu. Warto pokazać w tym okresie potencjalnym Gościom, jak bardzo je obniżyliśmy, bo z pewnością duża część z nich odłożyła swój urlop na późniejszy, atrakcyjniejszy cenowo okres. Ze specjalną ofertą warto zwrócić się również do swoich stałych klientów, aby odpowiednią komunikacją podtrzymać lojalną więź

2. Złota jesień w obiektywie

Walory przyrodnicze i zmiany w szacie roślinnej to jedna z najważniejszych cech jesieni w naszej części Europy. Zanim wszystkie liście spadną z drzew, warto uwiecznić je na zdjęciu, przygotowując w ten sposób wartościowy content na potrzeby social mediów i strony internetowej hotelu oraz portali agregujących sprzedaż. Taką sesję warto zrealizować we współpracy z profesjonalnym fotografem, który wykona i obrobi wystarczającą ilość zdjęć. W tym przypadku z pewnością sprawdza się popularna marketingowa maksyma 1 obraz wart 1000 słów.  

3. Aktywność fizyczna dla wymagających

W okresie wakacyjnym warto promować wszystkie atuty obiektu, które sprzyjają aktywnemu wypoczynkowi. Baseny, sauny i siłownie będą dla wielu podróżujących opcją, która zdeterminuje ich wybór. Warto jednak zaproponować również inne atrakcje – na przykład te, które są dostępne w okolicy hotelu. Mogą to być wyznaczone trasy trekingowe i rowerowe, spływy kajakowe lub miejsca, do których można wybrać się wycieczkę. Na okres jesienny warto rozważyć również współpracę z lokalnymi trenerami personalnymi, którzy będą w stanie przeprowadzić krótkie serie treningowe dla Gości nastawionych na aktywny wypoczynek.  

4. Kuchnia lokalna i sezonowa

Sezon jesienny sprzyja licznym, kulinarnym podróżom. To właśnie w tym okresie pojawiają się tak popularne warzywa: ziemniak, cebula, kukurydza, kapusta, bakłażany czy jarmuż. Przygotowywane z nich potrawy mogą być dużą atrakcją, szczególnie gdy w składniki zaopatrzymy się u lokalnych rolników. Jesień to również okres coraz popularniejszego w Polsce winobrania, które regularnie odbywa się w województwach dolnośląskim i małopolskim. Degustacjom win towarzyszą wówczas liczne wydarzenia, koncerty i spotkania artystyczne. Własne winobranie w połączeniu z sezonowymi atrakcjami kulinarnymi mogą się okazać cenną inspiracją do kilkudniowej podróży.  

5. Długi, jesienny weekend

W jesiennym kalendarzu nie znajdziemy tak dużo dni wolnych od pracy, jak w pierwszej połowie roku. Jest jednak wyjątek. Chodzi o Święto Niepodległości, które w tym roku wypada w piątek 11 listopada, co sprawia, że jesienią będziemy mogli zaoferować Gościom specjalny, minimum trzydniowy pobyt. Specjalna oferta tematyczna w hotelach z tej okazji to rzadkość, ale warto pamiętać, że w każdym, nawet najmniejszym mieście są wtedy organizowane obchody, do których można nawiązać.

Jak widzisz, istnieje wiele pomysłów na to, jak przyciągnąć Gości do hotelu po sezonie. Pamiętaj, że pomimo intensywnego, wakacyjnego czasu, już teraz warto przygotować ofertę na jesień, aby jak najszybciej poinformować o niej Gości poprzez stronę internetową, social media i newsletter. Dobrym pomysłem na jej promocję będzie też umieszczenie odpowiedniego baneru w recepcji. Dzięki temu Goście zawczasu dowiedzą się o zniżkach i specjalnych pakietach jesiennych co zachęci ich do zaplanowania pobytu w hotelu.