Dobre pożegnanie z Gośćmi, czyli jak ulepszyć check-out
Dowiedz się więcej

Profesjonalnie przygotowana usługa hotelowa nie kończy się wraz z opuszczeniem obiektu przez Gości. Powinna zakończyć się dopiero wystawieniem opinii na portalach zewnętrznych, transferem czy wysłaniem wiadomości z podziękowaniem za skorzystanie z oferty. Dzięki temu mamy szansę stworzyć nie tylko lojalne więzi z klientami, ale również dostarczyć im wysoki poziom satysfakcji. Jak ulepszyć check-out i przygotować dobre pożegnanie z Gośćmi? Dlaczego warto to robić?

Check-out a szansa na powrót

Moment opuszczenia obiektu przez Gości hotelowych to czas podsumowania pobytu i uzyskania informacji zwrotnej. Cały proces warto rozplanować i skupić się na najważniejszych elementach, które się z nim wiążą:

  • check-out − administracyjne wymeldowania z obiektu
  • transfer − dworzec/lotnisko
  • lojalność − zachęta do powrotu
  • opinia − jako dodatkowy zysk z każdego pobytu

Skupiając się na powyższych czterech elementach, można wygenerować dodatkowy zysk dla obiektu − zarówno materialny, jak i niematerialny. Zapraszamy do dalszej lektury artykułu, w którym szczegółowo omawiamy każdy z elementów.

jak ulepszyć check-out

Sprawny check-out

Kwestie administracyjne są dla Gości najmniej przyjemnym elementem związanym z organizacją pobytu. Zazwyczaj wiążą się z wypełnianiem formularzy, podawaniem danych lub oczekiwaniem w kolejce do recepcji. Alternatywnym rozwiązaniem na załatwienie tego typu spraw jest hotelowa aplikacja Roomio, która służy m.in. do zdalnego check-in, jak i check-out. Nasi hotelowi Goście mogą dzięki temu samodzielnie przeprowadzić oba procesy bez konieczności pojawiania się na recepcji. Sam meldunek mogą wykonać w dowolnym momencie − wystarczy dowolne urządzenie podłączone do Internetu. To nie tylko większa wygoda dla odwiedzających, ale także duże odciążenie pracy recepcji. Samodzielny check-out za pomocą aplikacji eliminuje również potencjalne pomyłki.

Transfer lotnisko/autobus

Chociaż może się wydawać, że to coraz mniej popularna usługa realizowana przez obiekty hotelowe to nadal cieszy się dużym zainteresowaniem. Najchętniej korzystają z niej turyści zagraniczni, którzy często nie znają języka, nie wiedzą, jak zorganizować sobie najlepszy transport. Często sam transfer jest im oferowany już na etapie odprawy lotniskowej, ale zdarza się, że zbyt wysokie ceny zmuszają ich do dalszych poszukiwań. Umieszczenie tego typu usługi na stronie internetowej obiektu zapewni wygodę oraz pozwoli na wybór tańszego i lepszego rozwiązania. Wielu potencjalnych turystów może również szukać pod tym kątem obiektu noclegowego, aby w jednym miejscu zrealizować kompleksową usługę.

Lojalność − zachęta do powrotu

Ostatni etap pobytu, czyli wymeldowanie to doskonała okazja do ponownego zaproszenia. Wciąż stosunkowo niewiele obiektów decyduje się na tego typu interakcje, ale warto zauważyć, że może to być najtańszy sposób pozyskania przyszłych rezerwacji. Zachętą do ponownych odwiedzin hotelu mogą być standardowe kupony zniżkowe lub zaproszenie na powitalnego drinka przy następnej wizycie. Można również wykazać się w tym aspekcie większą kreatywnością. Dzięki informatycznym narzędziom automatyzującym wysyłkę maili możemy przypomnieć naszym Gościom o rocznicy pobytu lub poinformować, że ich pokój w określonym terminie jest dostępny w niższej cenie. Zebrane wcześniej zgody marketingowe pozwolą nam na kontynuowanie działań promocyjnych długo po zakończeniu pobytu.

Opinia − zysk z każdego pobytu

Popularne platformy i narzędzia internetowe opierają swoje oceny o pozostawione przez Gości opinie. Największą popularnością cieszą się te, które nie mogą być zmieniane i edytowane przez właścicieli i administratorów miejsc, których dotyczą. Podstawowe dwa czynniki, które wpływają na odbiór opinii to zarówno średnia wszystkich ocen, jak i sama ich ilość. Miejsca, które odznaczają się wieloma komentarzami, cieszą się największym zaufaniem i są częściej wybierane przez potencjalnych Gości. Dlatego warto po zakończonym pobycie poprosić o wystawienie opinii, która zachęci innych do wyboru naszego obiektu. Można to zrobić w wiadomości e-mail, jak i za pośrednictwem SMS-a z linkiem co znacznie ułatwi wystawienie oceny.

Liczy się ostatnie wrażenie

Wymeldowanie to ostatnia szansa na zrobienie dobrego wrażenia na Gościach. Zdaje sobie z tego sprawę coraz więcej obiektów hotelowych, które zwracają uwagę, że klienci rzadko pamiętają o powitalnych bukietach, kartach powitalnych czy słodkich upominkach rozpoczynających pobyt. Dlatego coraz częściej stosuje się również skromne pożegnanie w postaci butelki wody na drogę, gadżetu z logo i nazwą obiektu czy pozostawieniem biletu powrotnego z kuponem zniżkowym i datą pobytu.