Cyfrowa rewolucja technologiczna od blisko dwóch dekad dostarcza nowe rozwiązania do hotelarstwa. Urządzenia, systemy i aplikacje stają się nieodzownym elementem większości obiektów, w których świadczy się również usługi gastronomiczne. Jak dzięki nowym technologiom ulepszyć działanie hotelowej restauracji i zwiększyć jej wydajność?
Hotelowa restauracja – kumulacja zobowiązań
Prowadzenie gastronomii w ramach obiektu noclegowego wynika przede wszystkim z chęci stworzenia kompleksowej usługi pobytu. Znaczna większość tego typu restauracji udostępnia również swoją przestrzeń klientom zewnętrznym, realizuje zamówienia na wynos bądź funkcjonuje w ramach oferty cateringowej. Każdy z tych rodzajów działalności pozwala maksymalizować zyski z obiektu, zapewniając przy tym wyżywienie Gościom w czasie pobytu.
Taka kumulacja zobowiązań wymaga przede wszystkim dobrej logistyki procesów, sprawnego zarządzania i prawidłowej rejestracji zamówień. Kluczowy, nie tylko w okresie wysokiego sezonu, jest czas oczekiwania na posiłek. Dzięki nowym technologiom, które sprawdzają się w branży już od kilku lat – mamy szansę lepiej zapanować nad wpływającymi zamówieniami oraz przygotowywać i dystrybuować je według ustalonych priorytetów. Z jakich rozwiązań skorzystać, aby nie ugrzęznąć w gąszczu zamówień i zoptymalizować działanie hotelowej restauracji?
Kioski rosną w siłę
Samoobsługa staje się coraz popularniejszą formą przyjmowania zamówień w restauracjach. Swoboda, przejrzystość oferty i szybkie płatności elektroniczne sprawiają, że z tego rozwiązania korzysta coraz więcej klientów. Na jego popularność wpływa również stosowanie tej technologii w wielu innych miejscach, gdzie kontakt bezpośredni z personelem udaje się zastąpić nowoczesnymi urządzeniami.
Jakie korzyści dla hotelowej gastronomi oferują kioski sprzedażowe?
- brak kolejek – Goście już przy samym wejściu mogą złożyć swoje zamówienie, a potem swobodnie zasiąść przy stoliku w oczekiwaniu na swoje dania,
- mniej błędów w zamówieniu – klienci sami biorą odpowiedzialność za swoje zamówienia i składają je w najbardziej satysfakcjonujący dla siebie sposób,
- większa sprzedaż – kioski są doskonałym narzędziem do maksymalizacji pojedynczych transakcji dzięki ofertom upsellingowym i crossellingowym,
- krótszy czas oczekiwania – zamówienia z kiosku trafiają bezpośrednio do kuchni, gdzie natychmiast można zacząć przygotowanie (np. przygotowując odpowiednią ilość składników według spływających zamówień).
Kioski to również doskonała przestrzeń do atrakcyjnej ekspozycji oferty. Decydując się na wprowadzenie takiej innowacji w hotelowym lokalu, musimy zapewnić kompleksową komunikację między kuchnią, kioskiem i pozostałymi kanałami sprzedaży posiłków.
KDS – niezależność w pracy kuchni
Większość nieporozumień generujących opóźnienia w realizacji zamówień lub straty powstałe w wyniku niewłaściwie przygotowanych posiłków są generowane głównie przez kontakty interpersonalne. Aby zapewnić komfort pracy kucharzom, warto połączyć wszystkie kanały generujące zamówienia z systemem ekranów, które jasno i precyzyjnie przekazują najważniejsze komunikaty.
Wykorzystując takie rozwiązanie, możemy liczyć na:
- bieżącą orientację w ilości zamówień (dla menadżerów, szefów kuchni i kucharzy),
- multiplikowanie zamówień – pracownicy, widząc jednocześnie wszystkie zamówienia, mogą przygotowywać ich poszczególne składniki (sałatki, dodatki),
- krótszy czas oczekiwania – komunikacja między kioskiem a systemem KDS jest natychmiastowa. Wpływa to na obniżenie czasu oczekiwania na posiłek,
- czytelne i proste komunikaty – profesjonalne ekrany, które są przeznaczone do funkcjonowania w trybie KDS zapewniają dobrą widoczność treści (nawet w słabych warunkach oświetleniowych) oraz są odporne na zewnętrzne czynniki (wysoką temperaturę, wilgoć czy też zachlapania).
Sprawna obsługa Gości
System monitorów kuchennych zapewnia zbieranie wszystkich zamówień w jednym miejscu. Prosta i przejrzysta komunikacja gwarantuje opanowanie sytuacji nawet w chwilach największego ruchu. Decydując się na wdrożenie systemu zarządzającego zamówieniami, możemy rozwijać wiele innych kanałów dystrybucji. Dzięki systemowi KDS z łatwością obsłużymy także zamówienia realizowane bezpośrednio do pokoi hotelowych.
Kiosk sprzedażowy, system KDS i oprogramowanie wspomagające zarządzenie restauracją są doskonałymi narzędziami do zwiększenia wydajności hotelowych restauracji. Pomagają również zadbać o komfort Gości, co wpływa na ich zadowolenie z pobytu i zwiększa prawdopodobieństwo, że powrócą do hotelu i staną się stałymi klientami. Chcesz wiedzieć więcej na temat rozwiązań, które usprawnią pracę w gastronomii w Twoim obiekcie? Kliknij tutaj.