Rosnąca konkurencyjność na rynku hotelowym zmusza osoby zarządzające obiektami do szukania innowacyjnych technologii, które nie tylko zoptymalizują pracę, ale też nadadzą mu atrakcyjności. Pojawiające się narzędzia wspierają nie tylko personel, ale też ułatwiają komunikację z Gościem. Które rozwiązania wybrać i jakie dają korzyści? Dlaczego kiosk hotelowy to dobry pomysł?
Kiosk hotelowy, czyli technologie na recepcji
Zastosowanie pełnego wsparcia na recepcji w formie systemu rezerwacyjnego, elektronicznej karty meldunkowej czy kiosku samoobsługowego to tylko kilka opcji dla inteligentnego hotelu, który dba o sprawną obsługę gościa. Wdrożenie takich narzędzi to równocześnie kontrola kosztów w hotelu. Każdy element, który skróci czas obsługi i oczekiwania gościa jest na wagę złota.
Nowy sposób obsługi w hotelu
Świetnym przykładem usprawniającym pracę recepcji oraz nadającym obiektowi innowacyjny wizerunek jest kiosk hotelowy. Kioski przy recepcji można dostosować do indywidualnych potrzeb zarówno od strony wizualnej (kolor, rozmiar, sposób montażu), jak i technicznej (np. wbudowane moduły kart lojalnościowych, terminale płatnicze). Do głównych zadań kiosku należy zameldowanie (check-in) i wymeldowanie (check-out) Gościa bez kontaktu z recepcją. Obsługa dotyczy nie tylko gościa z wcześniejszą rezerwacją, ale również klienta typu Walk-in.
Kiosk hotelowy automatycznie wydaje kartę lub drukuje kod do zamków elektronicznych. W taki sposób można błyskawicznie uzyskać dostęp do swojego pokoju. Obsługa kart płatniczych oraz możliwość wysyłki faktury na maila to kolejne elementy usprawniające meldunek. Atutem kiosku hotelowego jest również intuicyjność i możliwość zmiany języka aplikacji, co znacznie upraszcza korzystanie z technologii dla Gości zagranicznych. Posiadając rezerwację, check-in na kiosku hotelowym wykonasz w trzech krokach:
Co więcej, kioski hotelowe pełnią również funkcję dodatkowej powierzchni reklamowej, która pozwala zwiększyć efektywność działań marketingowych. Na monitorze urządzenia można umieścić informacje o obiekcie, dodatkowych usługach (np. zabiegów SPA, wypożyczenie sprzętu, gastronomii) lub aktualnych promocjach bądź akcjach specjalnych, np. „Pakiety weekendowe z rabatem 30%”.
Decydując się na wdrożenie takich nowoczesnych rozwiązań, należy przede wszystkim przygotować personel do nowego stylu pracy. Najważniejsze jest przecież budowanie innowacyjnego hotelu, w którym Gość będzie się czuł swobodnie i komfortowo. Klient musi być zadowolony z pobytu, bo jego pozytywna opinia oraz rekomendacje dają szansę na kolejne wizyty.