Kosmetyki w łazience obiektu noclegowego to już standard nie tylko wysokiej klasy hotelach i apartamentach. Goście coraz częściej zawracają uwagę również na jakość takich produktów. Świadomość ludzi w temacie ekologii i zdrowego życia mocno wzrosła, dlatego warto wyjść naprzeciw takim oczekiwaniom. Czy zaopatrzyć swój obiekt w kosmetyki hotelowe? Jak zachować trend EKO? Czego oczekują Twoi goście hotelowi?
Oczekiwania gości
Dlaczego goście polecają dalej obiekt hotelowy, w którym byli? Bardzo często „diabeł tkwi w szczegółach”. Na rekomendacje hoteli składa się wiele istotnych kwestii tj. lokalizacja, standard, obsługa i usługi dodatkowe jednak hotelarze czasem nie zdają sobie sprawy jak niewielkie elementy mają wpływ na zadowolenie gości. Te liczne drobiazgi, które umilają pobyt, to m.in. kosmetyki w łazience hotelowej. Niewielkim nakładem finansowym można zdobyć dodatkowe „plusy” i mile zaskoczyć swojego klienta. Jednak nie wystarczy już ładne opakowanie i przyjemny zapach, warto aby takie kosmetyki były ekologiczne i o dobry składzie. Ponadto należy pamiętać o zero waste, czyli opakowanie nie tylko powinno wyglądać luksusowo ale też być bezpieczne dla środowiska. Wybieraj kosmetyki z uczciwie dobranymi składnikami oraz od etycznych producentów a przyniesie to dodatkowe korzyści.
Trend EKO w kosmetykach hotelowych
Troska o środowisko i korzystanie z ekologicznych produktów to już nie tylko moda ale świadome, codzienne działanie większości Polaków. Zdecydowana większość, która wymieniona jest w raporcie „Człowiek pod ochroną” kupuje produkty naturalne, a ponad połowa przy ich wyborze kieruje się doborem składników – najlepiej naturalnych[1]. Dodatkowym atutem kosmetyków ekologicznych jest również to, że nie uczulają i osoby o wrażliwej skórze szczególnie je docenią. „Zwykłe” mydło i szampon, zwłaszcza w kilkugwiazdkowym hotelu, już nie wystarczy. Kosmetyki naturalne są coraz częściej goszczą w domowych łazienkach dlatego też obiekty hotelowe powinny iść tym trendem.
Indywidualne opakowania są sprawiają wrażenie bardziej luksusowych jednak warto rozważyć również opakowania zbiorcze, tzw. press & wash. Zastsosowanie takiego rozwiązania jest nie tylko bardziej ekonomiczne ale też wpisuje się w „duch zero waste”. Należy jednak pamiętać o wyszczególnieniu co się w takich pojemnikach znajduje. Można to rozwiązać na kilka sposobów: zamówić etykiety lub wymienić taka informację w folderach. Pamiętajmy wówczas aby dodatkowo podkreślić, dlaczego to właśnie te rozwiązanie zostało przez nas wybrane, tak by nasz gość miał pewność, iż troska o środowisko jest naszym świadomym działaniem.
[1] Raport badawczy „Człowiek pod ochroną”