Marketing Automation. Branża hotelarska, marketing i nowoczesne technologie

Slider

Ze względu na dużą konkurencyjność i wciąż zmieniające się potrzeby Gości branża hotelarska musi iść z duchem czasu. Na rynku dostępne są zaawansowane systemy, które usprawniają pracę na każdym kroku. Warto pamiętać, że w hotelarstwie chodzi przede wszystkim o Gości – ich wygodę, zadowolenie, o to, żeby czuli się otoczeni opieką. I tutaj wkracza Marketing Automation, narzędzie marketingowe dla branży hotelarskiej, które pozwala tworzyć kampanie skierowane do określonej grupy Gości.

Nowoczesne technologie w branży hotelarskiej

Nowoczesne technologie zdominowały współczesny świat i trudno jest bez nich zarządzać biznesem. Automatyczne systemy znacznie usprawniają nie tylko codzienne prace związane z zarządzaniem czy sprzedażą, ale także komunikację z Klientem. A Klient ten na co dzień korzysta z bogactw technologii, logując się w mediach społecznościowych, przeglądając strony internetowe, zamawiając produkty przez internet czy szukając informacji o hotelu, w którym planuje pobyt. Nowoczesne technologie znajdują też swoje miejsce w marketingu, który w ostatnim czasie także przeszedł rewolucję. Komunikacja marketingowa to przecież klucz do sukcesu, zatem należy wyjść naprzeciw oczekiwaniom Gości i dostarczać im informacji tam, gdzie ich poszukują. Przywiązanie Klientów do sieci i urządzeń mobilnych sprawia, że technologie internetowe są niezbędne także w funkcjonowaniu branży hotelarskiej. Zwłaszcza w czasie, w którym większość działań przeniosła się w przestrzeń online.

Marketing Automation – nowoczesne narzędzie marketingowe dla branży hotelarskiej

Marketing Automation to narzędzie, które daje niezliczone możliwości i znacznie zwiększa skuteczność komunikacji marketingowej z Gośćmi hotelu. Pozwala zaprojektować kampanie mailowe i SMSowe, dzięki którym pozostaje się w stałym kontakcie z odwiedzającymi i przypomina o swojej obecności. A to wszystko bez zbędnych czynności wykonywanych przez pracowników – wystarczy raz zaplanować kampanię i w dowolnym momencie dokonywać potrzebnych modyfikacji. Automatyzacja działań marketingowych pozwala zaoszczędzić czas, ale wcale nie odbiera im tego, co najważniejsze, czyli zrozumienia indywidualnych potrzeb Gości. Marketing Automation pozwala spersonalizować działania z obu stron – samego hotelu i odwiedzających. Umożliwia pełną kontrolę skuteczności poprzez możliwość przeprowadzenia testów A/B i sprawdzenia, który tytuł akcji marketingowej zwiększa prawdopodobieństwo otwarcia wiadomości. Można też dokładnie wybrać adresatów newslettera dzięki liście z wieloma filtrami.
Wysłanie wiadomość tylko do Gości, którzy obecnie przebywają w hotelu, a może do tych, którzy zaplanowali rezerwację w przyszłym tygodniu? Chcesz powitać SMSem kogoś, kto właśnie się zameldował? Albo przypomnieć się tym, którzy dawno nie odwiedzili hotelu? To wszystko jest możliwe z Marketing Automation.

Jakie inne możliwości daje Marketing Automation?

Tworzenie i wysyłanie spersonalizowanych newsletterów oraz wiadomości SMS to nie wszystko. Narzędzie to kryje w sobie jeszcze wiele innych funkcjonalnych i przydatnych rozwiązań. Marketing Automation jest zintegrowany z bazą Gości hotelowych, którą posiadają hotelarze w systemach recepcyjnych z naszej oferty, co jest zupełnie unikalnym rozwiązaniem. Nie ma potrzeby importowania listy Gości, bo system działa na bazie z PMS. Oznacza to, że nie trzeba jej nawet aktualizować – baza Gości będzie się sama automatycznie powiększać.
Narzędzie to pozwala także na bieżące analizowanie skuteczności działań i tworzy przejrzyste, przyjazne wizualnie raporty. Planowanie i wdrażanie scenariuszy automatycznych wysyłek pozwala na dostosowanie daty i godziny wysyłki wiadomości, tak by zwiększyć prawdopodobieństwo otwarcia maili. Śledzenie ilości “kliknięć” umożliwia zwiększenie efektywności prowadzonych działań marketingowych. Możliwe jest także segmentowanie bazy swoich odbiorców na podstawie różnych czynników takich, jak wiek, płeć, ale również charakteru pobytu czy korzystanie z usług dodatkowych. Możesz bez ograniczeń budować treść wiadomości lub korzystać z gotowych szablonów, a także dodawać załączniki z kodami promocyjnymi albo innymi ofertami dla Gości. Oprócz tego z łatwością można zaplanować działania jednorazowe, np. zapis do programu lojalnościowego czy informacja o nowych usługach. Działania cykliczne także nie stanowią problemu – można przypominać o swojej obecności poprzez wysłanie życzeń urodzinowych swoim Gościom wraz z rabatem na następny pobyt lub wysłać informacje o nowym menu w restauracji. Można działać także w czasie rzeczywistym, np. poprzez wysłanie wiadomości Gościom z informacją o happy hour lub maila pożegnalnego na wymeldowanie.
Marketing Automation to narzędzie, które usprawnia komunikację z Gośćmi i pozwala im być na bieżąco z tym, co dzieje się w hotelu. Umożliwia personalizację treści wiadomości w kanałach e-mail i SMS, dzięki czemu każdy Gość poczuje się otoczony opieką i będzie chciał wrócić do hotelu.