Przedsiębiorcy, którzy posiadają w obiekcie ofertę gastronomiczną wiedzą, że pełne obłożenie hotelu przekłada się na duży ruch w restauracji, nad którym trudno zapanować. Chaos w lokalu często jest dodatkowo potęgowany przez obsługę Gości w miejscach oddalonych od kuchni np. na tarasie czy w hotelowym ogrodzie. Jak nie dopuścić do nieporozumień i skrócić czas oczekiwania na zamówienie? Jak zadbać o profesjonalną obsługę Gości? Pomogą w tym innowacyjne rozwiązania dedykowane kelnerom.
1. Stanowisko POS w kieszeni kelnera
W dużych restauracjach hotelowych droga kelnera od przyjęcia zamówienia od Gości do stanowiska sprzedażowego, kuchni lub baru jest długa. Jeśli obsługuje on także ogródek lub taras – jeszcze dłuższa. W związku z tym Goście muszą uzbroić się w cierpliwość. Kelner z kolei ma do przebycia trasę, podczas której często jest rozchwytywany, a w takiej sytuacji łatwiej o pomyłki. Co więcej, wydłużony czas oczekiwania na posiłek powoduje, że klienci zamawiają mniej, a lokal traci zyski.
Rozwiązaniem, które pozwoli zapanować nad chaosem i usprawnić pracę w hotelowej restauracji jest miniPOS − stanowisko POS w kieszeni kelnera. To aplikacja mobilna, z której można korzystać na urządzeniu z zainstalowanym Androidem – np. na smartfonie lub urządzeniu PDA.
MiniPOS – jedno rozwiązanie, wiele funkcjonalności
Z miniPOS kelner wprowadza zamówienie do systemu bezpośrednio przy stoliku, a później śledzi w aplikacji stopień jego realizacji. Jest to niezwykle wygodne i pozwala zaoszczędzić sporo czasu – kelner kieruje się na wydawkę, dopiero gdy kuchnia wyśle komunikat o tym, że dana potrawa jest już gotowa. Dzięki temu nie marnuje czasu na puste przebiegi do kuchni.
Z aplikacją miniPOS można szybko wykonać wiele innych czynności jak np.:
- naliczać rabat
otwierać, zamykać i dzielić rachunek
wykonać storno produktu lub całego rachunku
dodawać uwagi do zamówienia (np. średnio wysmażone)
- mieć podgląd układu sali z aktualnymi informacjami (np. o rezerwacjach)
Dzięki tym wszystkim opcjom kelner ma więcej czasu dla Gości, co sprawia, że są zadowoleni. Co więcej, szybciej otrzymują zamówienie, a restauracja zwiększa zysk − w ciągu jednego dnia może obsłużyć o wiele więcej klientów. Jak widzisz, miniPOS przynosi wiele korzyści. Więcej informacji o tej aplikacji znajdziesz tutaj.

2. Dobra współpraca z kuchnią
W hotelowej gastronomii warto również postawić na KDS (Kitchen Display System), czyli system monitorów kuchennych. KDS gwarantuje szybką i sprawną komunikację kelnera z kuchnią, co jest jednym z niezbędnych elementów do profesjonalnej obsługi Gości. Dzięki temu rozwiązaniu nowe zamówienie automatycznie wyświetla się na odpowiednich monitorach zainstalowanych w pomieszczeniach kuchennych, a kelner nie musi o nim osobiście informować. Może dalej zajmować się Gośćmi, będąc pewnym, że zamówione potrawy zaczynają być przygotowywane.
Podobnie jak w przypadku wcześniej opisanego rozwiązania, KDS to również ogromne ułatwienie dla funkcjonowania hotelowej restauracji. Pozwala przyspieszyć obsługę Gości, a także uniknąć nieporozumień pomiędzy personelem. Co więcej, dzięki KDS można mieć większą kontrolę nad zamówieniami – kuchnia zaznacza czas przygotowania potraw i może łatwiej kontrolować ich sprzedawaną ilość.
3. Nieoceniona pomoc robotów
Nie ulega wątpliwości, że obowiązki kelnera to tylko częściowo rozmowa z Gośćmi − musi on wykonywać również wiele powtarzalnych czynności. A gdyby tak odciążyć go od informowania o promocjach, noszenia potraw i zbierania brudnych talerzy? Miałby wtedy o wiele więcej czasu na profesjonalną obsługę klientów restauracji. Jest to możliwe dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu, jakim są Pudu Roboty, które z powodzeniem potrafią wykonać za człowieka proste zadania. Wszystkie modele działają na podstawie zaawansowanych technologii, dzięki którym potrafią omijać przeszkody i sprawnie przemieszczać się po restauracji. To świetne rozwiązanie, aby nie tylko usprawnić działanie lokalu, ale i zwiększyć jego zysk.
BellaBot, KettyBot i HolaBot
Jeden z modeli Pudu Robotów to BellaBot, czyli robot kelner, który sprawnie rozwozi jedzenie do stolików. Jak to działa? W jego obudowie znajdują się 3 duże tace, na których pracownik restauracji może położyć naczynia z zamówieniami Gości i za pomocą paru kliknięć odesłać robota do konkretnego stolika. To praktyczne rozwiązanie – BellaBot może udźwignąć średnio dwa razy więcej niż kelner, a tym samym obsłużyć jednorazowo więcej Gości. Dodatkowo robot jest atrakcją dla klientów. Ma wyjątkowy kształt, który przypomina kota, potrafi wchodzić w interakcje z klientami (np. miauczeć) czy też zaśpiewać piosenkę urodzinową co przyciąga do lokalu więcej osób.
Inne modele Pudu Robotów – KettyBot i HolaBot również doskonale sprawdzą się jako pomoc kelnerów. Pierwszy z nich to robot-marketer, który posiada duży ekran do wyświetlania informacji o promocjach, daniach dnia, menu czy też innych komunikatów do Gości restauracji. HolaBot to z kolei robot-sprzątacz przystosowany do zbierania brudnych talerzy. W jego wodoodpornej obudowie znajdują się półotwarte tace i zbiornik zbierający resztki sosów co sprawia, że świetnie wykonuje swoją pracę.
Zadowolenie Gości na pierwszym miejscu
Nawet jeśli hotel ma świetną ofertę gastronomiczną, która zachęca do odwiedzin restauracji, kawiarni czy też baru, to warto zadbać o rozwiązania zapewniające profesjonalną obsługę i niezapomniane wrażenia Gości. W całościowej ocenie pobytu będą oni brać pod uwagę nie tylko to, czy potrawy były smaczne i atrakcyjnie podane, ale i czas, w jakim je otrzymali. Nie należy zapominać też o ogromnej konkurencji i dużym znaczeniu ocen w Internecie. Pomyłki kelnerów czy też niesprawna realizacja zamówienia mogą być niewybaczalnymi błędami, które spowodują, że Gość więcej nie zarezerwuje pobytu w obiekcie. Co więcej, niepochlebny komentarz może odstraszyć nowych klientów.
Przedsiębiorcy, którzy nie chcą dopuścić do tego typu sytuacji, powinni dołożyć wszelkich starań, aby Goście byli zadowoleni. Właśnie dlatego w hotelowej restauracji warto postawić na miniPOS, system monitorów kuchennych czy też Pudu Roboty, które odciążą kelnerów od żmudnych czynności i pozwolą im w pełni skupić się na tym, aby Goście byli zadowoleni.