Drugi kwartał roku w branży hotelarskiej to początek wysokiego sezonu, który każdy obiekt stara się wykorzystać w maksymalnym stopniu. To jednak nie tylko okres świąt, majowego weekendu i początek wakacji. W międzyczasie znajdziemy również kilka nietypowych świąt, wokół których można stworzyć oryginalną ofertę przyciągającą hotelowych Gości. Jak rozplanować tegoroczny wysoki sezon i wygenerować możliwie najwyższe zyski?
Kwiecień − Wielkanocny weekend
Początek II kwartału to pierwsza szansa na pozyskanie dużej liczby rezerwacji. Coraz popularniejsze spędzanie świąt poza domem jest dla hoteli okazją do stworzenia dedykowanej oferty. Takiej, która pozwoli hotelowym Gościom w atrakcyjny sposób spędzić czas bez czasochłonnych przygotowań domowych. W tym roku Święta Wielkanocne obchodzimy w drugi weekend kwietnia i jak zawsze możemy liczyć na jeden dodatkowy dzień wolny od pracy. Dzięki wykorzystaniu jednego dnia urlopu nasi Goście mogą skorzystać z aż czterodniowego wypoczynku.
Na ten czas warto przygotować pakiet pobytowy, który będzie obejmował nie tylko śniadanie Wielkanocne, ale również tradycyjne obrzędy dotyczące dekorowania mazurków, tworzenia koszy czy malowania pisanek. Warto zadbać również o atrakcje związane z lanym poniedziałkiem i symboliczne polewanie wodą. Dla spędzających święta w obiektach hotelowych tradycyjne obrzędy nadal mogą mieć spore znacznie, a uczestniczący w pobycie najmłodsi Goście odnajdą się we wszelkich zabawach i animacjach zorganizowanych przez obiekt.
Czekolada − nowa, świecka tradycja?
Kwiecień to jednak nie tylko święta. W tym samym miesiącu obchodzimy m.in. Dzień Czekolady (12.04). To święto, które daje wiele okazji do zorganizowania ciekawych wydarzeń – w szczególności, że nasz kraj od lat jest czekoladową potęgą. Nie tylko ze względu na duże spożycie czekolady (6,3 kg na osobę rocznie), ale przede wszystkim ze względu na masową produkcję, która stawia nas w czołówce państw produkujących najwięcej wyrobów czekoladowych.
Dla samej branży hotelarskiej może to być okazja do zorganizowania coraz popularniejszych warsztatów z tworzenia smakołyków czy wykorzystania leczniczych właściwości czekolady w hotelowym SPA. Popularne w ostatnim czasie stają się również ceremonie kakao, które mają właściwości relaksacyjne oraz kulturowe. Do organizacji tego typu wydarzeń można użyć zarówno zasobów własnych, jak i wejść we współpracę z lokalnymi cukierniami. Z pewnością będą w stanie profesjonalnie przeprowadzić rozmaite czekoladowe pokazy połączone z konsumpcją jakościowego przysmaku.

Wysoki sezon tanecznym krokiem
W kwietniu obchodzimy również Międzynarodowy Dzień Tańca (29.04). Organizowane w tym czasie taneczne spotkania mogą przyciągnąć wielu zainteresowanych Gości. Dzięki popularności telewizyjnych programów tanecznych coraz więcej osób próbuje swoich sił na parkietach. Co więcej, ilość profesjonalnych szkół i tancerzy daje obiektom hotelowym dodatkowe szanse na zorganizowanie tematycznych atrakcji. Wypadające w sobotę 29 kwietnia święto tańca może być okazją do zorganizowania specjalnego kursu czy chociaż udostępnienia parkietu na specjalną imprezę z udziałem profesjonalnych tancerzy.
Majówka przede wszystkim
Majowe święta w tym roku mogą przynieść hotelarzom wiele długich rezerwacji. Wszystko ze względu na układ kalendarza, który daje Polakom szansę na pierwszy dłuższy wypoczynek. Aby skorzystać z pięciodniowego relaksu, trzeba wykorzystać tylko jeden dzień urlopowy. Pierwszy, ustawowo wolny dzień wypada w poniedziałek, a kolejny już w środę.
Poprzedzający święta weekend można objąć specjalną ofertą majówkową i zaproponować Gościom pełny pakiet pobytowy. Atrakcje, których w tym czasie mogą oczekiwać to typowo rozrywkowe wydarzenia w postaci wspólnego grillowania, ognisk, pieszych czy też wycieczek. Pełne pakiety pobytowe powinny jednak obejmować również atrakcje dla najmłodszych, które pozwolą odciążyć ich opiekunów i zajmą wszelkimi animacjami np. na świeżym powietrzu.
Weekend majowy to jedyna okazja w tym miesiącu na zorganizowanie wyjazdu bez korzystania z kapitału urlopowego. Przypadające na 28 maja Zielone Świątki wypadają niestety w niedzielę. Zgodnie z ustawą pracodawcy oznacza to, że nie ma on obowiązku udzielać wówczas dodatkowego dnia wolnego.
Początek wysokiego sezonu
Czerwiec to dla branży bardzo ważny miesiąc, który jest sprawdzianem podejmowanych przed sezonem działań promocyjnych. Rozpoczyna się Międzynarodowym Dniem Dziecka, które w tym roku wypada w czwartek. Dla niektórych rodzin może to być okazja do zorganizowania dłuższego wyjazdu, aby sprawić prezent swoim pociechom. Warto wykorzystać okazję i stworzyć dedykowaną ofertę, która będzie się skupiała na potrzebach najmłodszych. Mogą to być wszelkiego rodzaju gry i zabawy na świeżym powietrzu, które pod okiem animatorów zapewnią kilkugodzinne zajęcia dla całych rodzin. Wiele obiektów decyduje się również w tym czasie na własną organizację obchodów, wynajmując dmuchańce czy zapraszając specjalnych Gości, którzy przyciągną rodziny szukające atrakcji.
4 dni wolnego w czerwcu
Tydzień po dniu dziecka obchodzimy liturgiczne święto Bożego Ciała. W tym roku wystarczy wykorzystać tylko jeden dzień urlopu, aby cieszyć się aż 4-dniowym weekendem. Wypadające w piątek 9 czerwca święto może być okazją do zorganizowania kilkudniowego pobytu w przeddzień wysokiego sezonu. Ten czas z pewnością wykorzystają rodziny bezdzietnie i single, którzy mogą poszukiwać przede wszystkim chwili wytchnienia i spokoju.
23 czerwca − Dzień Ojca
Tuż przed rozpoczęciem wysokiego sezonu ostatnią okazją do stworzenia oferty specjalnej jest Dzień Ojca. Przez wielu Gości może być okazją do zaplanowania wyjazdu w wąskim, męskim gronie. Tego typu pobyty można uatrakcyjnić degustacjami whisky, kraftowego piwa czy specjałów kulinarnych z hotelowych restauracji. Wypadające w piątek obchody dają szansę na trzydniowy pobyt i wspólne spędzenie czasu w rodzinnym gronie.
Sezon wysoki − czas start!
Koniec roku szkolnego to dla hotelarzy początek najważniejszego okresu w branży. Wiele rodzin już przed odebraniem świadectw szkolnych (28 czerwca) wyruszy w wakacyjne podróże, rezerwując wcześniej pobyty w polskich hotelach. Dzięki szerokiej kampanii promocyjnej Polska może stać się również atrakcyjnym kierunkiem dla podróżnych z zagranicy, których tak bardzo brakowało w ubiegłym roku. Mimo niesprzyjających warunków ekonomicznych tegoroczny sezon będzie z pewnością doskonałą okazją do odrobienia pandemicznych strat i wygenerowania cennego zysku.