Mówi się, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. W hotelarstwie, jak nigdzie indziej ta zasada doskonale się sprawdza i jest bardzo ważna. Zaskoczony jakością Gość jest nie tylko w stanie sięgnąć po dodatkowe usługi, ale także chętniej zarezerwuje ponownie pobyt. Jak robić dobre wrażenia na odwiedzających nas Gościach i gwarantować satysfakcję w każdym punkcie styku z obiektem hotelowym?
Nawiąż relację przed przyjazdem Gości
Nie ma żadnych przeciwwskazań, aby nawiązywać relacje ze swoimi Gośćmi jeszcze przed ich przyjazdem do obiektu hotelowego. Warto pamiętać, że to czas podejmowania ostatecznych decyzji dotyczących podróży i możliwość up-sellingu.
Dzięki nowoczesnym narzędziom, jak aplikacja mobilna możemy zaprezentować w tym momencie ofertę oraz wszelkie ważne informacje o pobycie. Pozwoli to nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale także już na tym etapie zadbać o profesjonalną obsługę. Za jej pośrednictwem możemy:
- przypomnieć o zbliżającym się przyjeździe
- zrealizować cały proces meldunkowy co zaoszczędzi czas Gościa i personelu
- przesłać ofertę specjalną lub zaproponować przedłużenie pobytu na preferencyjnych warunkach
Poza aplikacją mobilną dla hotelu możemy do tych celów wykorzystać też e-mail i SMS marketing, w którym pomoże nam dedykowane narzędzie do wysyłki wiadomości − Marketing Automation. Dzięki temu programowi szybko ustawimy kampanię, określimy grupę docelową, jednym kliknięciem wyślemy wiele wiadomości do określonych Gości, a na końcu zweryfikujemy osiągnięte rezultaty. Wysłane e-maile i SMS-y przed przyjazdem to początek dobrej i spersonalizowanej komunikacji, która pomoże nam zrobić dobre wrażenie na Gościach jeszcze przed rozpoczęciem pobytu.

Dzień przyjazdu − szansa na dobre wrażenie
Pierwsze wrażenie Gości to czas przybycia do hotelu. Wpływa na nie stan i atrakcyjność obiektu hotelowego oraz poziom obsługi i zaangażowania personelu. W coraz bardziej scyfryzowanym społeczeństwie liczą się też nowoczesne rozwiązania, które dają Gościom wygodę, a hotelowi pełną kontrolę nad zasobami obiektu.
- Parking − dzięki specjalnemu programowi możemy zautomatyzować wszystkie procesy administracyjne związane z wykorzystaniem parkingu. Za pomocą tego narzędzia umożliwimy szybkie i bezpieczne płatności, zlikwidujemy kolejki pod szlabanem lub poinformujemy naszych Gości o dostępie, lub braku wolnych miejsc jeszcze przed przyjazdem.
- Powitanie poprzez e-mail lub SMS − dzięki Marketing Automation możemy wysłać do naszych Gości powitalną wiadomość z najważniejszymi informacjami dotyczącymi pobytu w obiekcie.
- Samodzielny meldunek − aby uelastycznić nasz obiekt i nie tworzyć kolejek w trakcie meldunku, możemy wykorzystać mobilną aplikację lub kiosk samoobsługowy. Te dwa narzędzia dadzą naszym Gościom pełną swobodę w zarządzaniu rezerwacją o dowolnej porze.
- Elektroniczna Karta Meldunkowa − to branżowy standard, który już od kilku lat bije rekordy popularności. Dzięki temu rozwiązaniu ograniczamy do minimum wszystkie formalności związane ze zbieraniem i przetwarzaniem informacji w ramach RODO. Prosta aplikacja eliminuje tradycyjne formularze i zabezpiecza nas przed wszelkimi konsekwencjami związanymi z niewłaściwą administracją danych.
Większość powyższych procesów, które pomogą nam wywrzeć dobre wrażenie, odbywa się w sposób automatyczny. Dzięki temu dajemy komfort i większą swobodę naszym Gościom, którzy mogą w pełni oddać się pobytowi w naszym obiekcie.
Komfort pobytu i sprawna obsługa
Jeżeli uda nam się wywrzeć już pierwsze, dobre wrażenie to istotne jest, aby nieustannie je podtrzymywać. Dotyczy to np. oferty gastronomicznej i nowoczesnej obsługi Gości w tej sferze obiektu hotelowego. Warto sięgnąć po takie rozwiązania, jak:
- zamawianie dań do pokoju przez aplikację mobilną
- kiosk samoobsługowy − można go wykorzystać nie tylko w hotelowej recepcji, ale także w przestrzeni restauracyjnej, w której przyspieszy obsługę Gości i podniesie jej standard
- KDS − choć to najmniej widoczny element technologicznych innowacji, to z pewnością jego funkcjonowanie odczują Goście poprzez krótki czas oczekiwania na posiłek
- współpraca z robotami-kelnerami − jedno z najnowocześniejszych rozwiązań, które coraz częściej pojawia się w hotelarstwie. Roboty okazują się nie tylko wydajnymi współpracownikami w dystrybucji posiłków do stolików w gastronomii czy też hotelowych pokoi, ale także wywołują pozytywne reakcje wśród Gości, którzy doceniają stosowanie innowacji
Płatności online
Warto zadbać też o szybką formę bezgotówkowego rozliczenia. Można wykorzystać do tego popularną technologię, która pozwala płacić w formacie pay by link. Jak to działa? Goście, do których wysyłamy wiadomość z potwierdzeniem rezerwacji, otrzymują od nas również indywidualnie wygenerowany link do płatności, który da nam gwarancję poprawnie zawartej transakcji. Tego typu rozwiązanie dostarczy Gościom nie tylko oczekiwany komfort obsługi, ale także bezpieczeństwo.