Ostatnia dekada pokazała wielu przedsiębiorcom, że nowe trendy w branży to dobre kierunki w walce o klienta. Konieczność wprowadzanych zmian to nie zawsze kosztowna restrukturyzacja obiektu, ale także proste i bezkosztowe działania, które pomogą przyciągnąć gości. Najbliższa przyszłość będzie sporym wyzwaniem w branży hotelarskiej. Sprawdź trendy i wyzwania jakie czekają ten sektor w 2021 roku.
Programy lojalnościowe - blisko i precyzyjnie
Dobrym sposobem na zbudowanie stałej grupy klientów są programy lojalnościowe, których formuła w najbliższym czasie będzie wymagała odświeżenia. Zbierane do tej pory punkty profitowe, czy oferowane rabaty za wydaną kwotę nie przynoszą już dziś tak dużych konwersji. Posiadając bazę danych dotyczących upodobań i wcześniejszych zakupów trzeba na nowo sprofilować węższe grupy odbiorców i lepiej dostosować ofertę. Warto również powiększyć listę “profitów” do zdobycia, aby program lojalnościowy był atrakcją dla możliwie szerokiej grupy odbiorców. Prowadzenie tego typu działań marketingowych odbywa się najczęściej przez systemy lojalnościowe, które automatyzują cały proces. Przyszłość programów lojalnościowych to zbieranie większej liczby danych o obecnych klientach i ciągła optymalizacja warunków. Tylko dzięki temu zyskamy możliwość zbudowania trwałych relacji z gośćmi, którzy pomogą nam utrzymać stabilność finansową.
Jeszcze nowsze technologie
To, w jaki sposób funkcjonuje dziś sprzedaż artykułów pierwszej potrzeby było jeszcze dziesięć lat temu abstrakcją. Najnowszym trendem 2021 roku w e-commerce będzie zero-click commerce, czyli zakupy bez klikania. Sama idea ma polegać na wysyłaniu konkretnych towarów do odbiorców na podstawie tego, co kupili wcześniej lub co oglądali w Internecie. Drugim krokiem sprzedażowym będzie zachęcenie konsumentów do nie odsyłania towaru. Polski Instytut Ekonomiczny prognozuje, że taką formę zakupów wprowadzą najpierw najwięksi internetowi sprzedawcy, a w zależności od powodzenia projektu – w ślad za nimi pójdą mniejsze sklepy. Projekt z branży e-commerce powinien również uświadomić branży hotelarskiej, jak ważnym czynnikiem w pozyskiwaniu klienta będzie zbieranie danych oraz ich wykorzystanie.