Staff Helper - pomocnik hotelowego personelu
Dowiedz się więcej

Odnotowywanie czystości pokoju hotelowego, zasobności barku czy zgłaszanie usterek w tradycyjny sposób jest czasochłonne. Po zebraniu wszystkich danych, lista wędruje do menadżera lub na recepcję i uruchamiany jest kolejny etap działań. Staff Helper usprawnia komunikację i ułatwia zarządzanie personelem hotelowym.

Szybka komunikacja między pracownikami

W hotelu odbywa się konferencja lub szkolenie. Organizator poprosi o dodatkowe krzesła, mikrofon przestaje działać lub wystąpił problem z klimatyzacją. Należy wtedy powiadomić odpowiedniego pracownika. W hotelu jeden pracownik ma wiele obowiązków. Czasem trudno zlokalizować, w której części obiektu aktualnie się znajduje. Menadżer dzwoni do pracownika, ale bezskutecznie, bo ten jest w miejscu, w którym nie ma zasięgu lub ma rozładowaną baterię. Krążenie po obiekcie i nerwowe szukanie pracownika też nie jest najlepszym rozwiązaniem. Aplikacja Staff Helper pozwala na błyskawiczne przekazywanie informacji między pracownikami. W ten sposób można bardzo sprawnie zareagować w sytuacjach awaryjnych szybko lokalizując współpracownika.

Czy pokój numer 15 jest już gotowy?

Informacja o uprzątnięciu pokoju powinna jak najszybciej dotrzeć na recepcję, aby można było wynająć pokój kolejnym gościom. Tradycyjne metody komunikacji między personelem tego nie ułatwiają.

W klasycznym schemacie pokojówka sprząta pokój, następnie odhacza go na liście i zajmuje się kolejnym pomieszczeniem. Po skończonym obchodzie lista trafia do menadżera piętra, który kontroluje czystość. Dopiero potem informacja o gotowych do ponownego wynajęcia pomieszczeniach wędruje na recepcję.

Można jednak usprawnić ten proces i na bieżąco przekazywać informacje o sprzątniętych pokojach. Pozwala na to aplikacja Staff Helper. Działa ona na każdym urządzeniu z ekranem dotykowym, pracującym na systemie Android (w wersji przynajmniej 4.1) w ramach wewnętrznej sieci WiFi. Pracownik zaznacza wykonanie każdego kolejnego etapu pracy w aplikacji. Informacja przekazywana jest na bieżąco do recepcji. Nie trzeba zatem czekać, aż housekeeping uprzątnie wszystkie pomieszczenia. wcześniej można wynająć pokój, co zwiększa rotację i wydajność pracy obsługi.

Problem przepalonej żarówki

To normalne, że awarie się zdarzają – urządzenia w naturalny sposób się zużywają. Ważne jednak, aby przed wręczeniem klucza klientowi usunąć wszystkie usterki – nawet te, które ciężko zauważyć.

Staff Helper pozwala na  zanotowanie zgłoszonych przez pracowników i gości usterek w pokojach, przypisanie naprawy  do konkretnej osoby, podgląd listy nierozwiązanych usterek przypisanych oraz podgląd listy wszystkich awarii w ostatnim czasie. A zatem jeśli, np. uszczelka w kranie w danym pokoju psuje się regularnie, menadżer może podjąć decyzję o zakupie nowej baterii, co w efekcie zmniejszy koszty. Staff Helper pełni funkcję asystenta, który przypomina o takich rzeczach i pozwala na przyspieszenie pracy obsługi  hotelu.

Sprzedaż z minibaru

Zarządzanie zasobnością minibarku i jego rozliczanie jest dość kłopotliwe. Pokojówka za każdym razem, po sprawdzeniu zużycia z minibarku, zanosi informację do recepcjonisty i dopiero wtedy jest uruchamiany proces uzupełnienia braków oraz obciążenia odpowiednimi kwotami gości. Można jednak ten proces przyspieszyć.

Przy wykorzystaniu aplikacji Staff Helper obsługa weryfikuje i zaznacza w aplikacji  stan minibaru od razu po opuszczeniu pokoju przez gościa. Informacja ta automatycznie przesyłana jest do systemu recepcyjnego i natychmiastowo obciąża jego rachunek. Eliminuje to konieczność uzyskania takiej informacji od gościa przy wymeldowywaniu się z hotelu lub bezpośredniego kontaktu z personelem sprzątającym, aby wystawiony rachunek był adekwatny do poniesionych kosztów i nie wprowadzał nieporozumień pomiędzy klientem a recepcjonistą.

Sprawny przepływ informacji w hotelu może przyczynić się do zwiększenia obrotów obiektu oraz wpłynąć na satysfakcję gości.