Wiosenna oferta w hotelu. Dlaczego już teraz warto ją przygotować?
Dowiedz się więcej

Tuż po zimowych feriach wielu klientów zaczyna poszukiwać ciekawych, wiosennych ofert, które uatrakcyjnią im wypoczynek w czasie kolejnych, wolnych dni. Zarówno Goście, jak i obiekty hotelowe będą chciały z pewnością odrobić wiosenny sezon 2021, który upłynął pod znakiem pandemii i obostrzeń. Jak w tym roku rozkładają się dni wolne od pracy i jakie trendy będą panowały przed wysokim, letnim sezonem? Na co należy zwrócić uwagę przygotowując wiosenną ofertę?

Czy wiosną hotele odrobią straty?

Ubiegłoroczny kryzys pandemiczny spowodował zamknięcie obiektów hotelowych w całej Polsce. Lockdown, który został wprowadzony 20 marca pozwolił wrócić hotelom dopiero po 8 maja i to z 50 proc. obłożeniem. W wyniku tak restrykcyjnych obostrzeń ucierpiała cała branża HoReCa, dla której ten okres jest zawsze wstępem do wysokiego sezonu letniego. Przez restrykcje został zatrzymany również rozwijający się trend spędzania Świąt Wielkanocnych poza domem, na który do tej pory coraz częściej decydowali się Polacy.  

Zbliżający się okres wiosenny napawa jednak optymizmem pod względem braku obostrzeń i wszystko wskazuje na to, że pandemia nie powinna mieć wielkiego wpływu na funkcjonowanie obiektów hotelowych. W ubiegłym roku wśród statystyk pochodzących z wyszukiwarek serwisów noclegowych dominowały destynacje krajowe i nie zawsze były to miejscowości położone w górach. 

Polska ciągle na topie

Nowe nawyki, jakich nabraliśmy w czasie pandemii inspirują do poszukiwań atrakcyjnych noclegów w różnych częściach Polski. W statystykach dotyczących poszukiwań świątecznych ofert pojawiają się coraz częściej takie kierunki, jak kurorty nadmorskie, Mazury czy okolice dużych miast. Jak w takim razie przygotować swoją ofertę wiosenną w hotelu i jakie okazje mogą przyciągnąć do obiektu dodatkową grupę Gości?  

Dzień kobiet

Pierwsza okazja, która otwiera wiosenny sezon to z pewnością Dzień Kobiet, który obchodzimy 8 marca. Na przestrzeni ostatnich dekad celebrowanie święta płci pięknej znacznie się zmieniło. Symboliczne podarunki przeradzają się często w kosztowne prezenty, którymi kobiety są obdarowywane. Coraz większą popularnością cieszą się również wspólne lub indywidualne pobyty w ośrodkach posiadających strefę SPA. Dlatego oferty przygotowane na Dzień Kobiet powinny skupiać się wokół relaksu i odpoczynku. Ważne jest też, aby sprofilować swoją ofertę dla różnych osób − żon, matek, córek czy narzeczeństwa.  

Nie można z pewnością zapomnieć również o stworzeniu specjalnych bonów podarunkowych, które będą dobrym rozwiązaniem dla mężczyzn szukających atrakcyjnego prezentu dla bliskich osób. I chociaż w tym roku Dzień Kobiet wypada we wtorek, to poprzedzający weekend można z pewnością zarezerwować na specjalną ofertę otwierającą wiosenny sezon. Tym bardziej, że zaraz po kobiecym święcie przypada Dzień Mężczyzny (10 marca). Jest to zatem świetny czas na wspólny wyjazd dla par. 

wiosenna oferta w hotelu

Wielkanoc

Przed pandemią jednym z silniej rozwijających się trendów były wielkanocne wyjazdy, które dla coraz większej grupy osób są pretekstem do podróżowania. Decydowaliśmy się na takie rozwiązania również po to, aby uniknąć świątecznego zamieszania w domu. Częstymi klientami, którzy korzystają z wielkanocnej oferty są całe rodziny lub nawet wielopokoleniowe grupy, które wynajmują kilka pokoi, żeby wspólnie świętować z daleka od codziennych obowiązków.  

W 2022 roku święta wypadają w połowie kwietnia. Rozpoczynają się Niedzielą Wielkanocną (17 kwietnia), a kończą w Wielkanocny Poniedziałek, który ustawowo jest dniem wolnym od pracy. Trzydniowy weekend z pewnością będzie dobrą okazją do zapełnienia luki po Gościach biznesowych, których zazwyczaj ubywa w tym okresie, na rzecz grup i rodzin z dziećmi. 

Rodzinne atrakcje

Jakich atrakcji zatem szukają rodziny podróżujące na święta wielkanocne do hoteli i pensjonatów? Podstawową zasadą jest relaks i odpoczynek oferowany rodzicom oraz atrakcje i aktywności dla dzieci. Nie można przy tym zapomnieć o tradycjach świątecznych oferując: 

  • wspólne wykonanie dekoracji (własnoręczne tworzenie święconek z wcześniej przygotowanych produktów), 
  • malowanie pisanek,
  • dekorowanie i degustacja mazurków,  
  • wspólny śmigus-dyngus − (atrakcją może być komercyjna prezentacja wozu strażackiego lub zajęcia hotelowym basenie). 

Majówka

To będzie z pewnością jeden z ważniejszych terminów w branży na drodze do odzyskiwania rynkowej równowagi. Wiele wskazuje na to, że będzie to pierwszy, w pełni otwarty i dostępny długi weekend po pandemicznej przerwie, która towarzyszyła nam w ubiegłych latach.  

W tym roku 1 maja (Święto Pracy) wypada w niedzielę, ale celebrowanie można rozpocząć już od piątku popołudniu. Jeśli z kolei skorzystamy z jednego dnia urlopu (w poniedziałek), to możemy cieszyć się czterodniowym weekendem. W takich okolicznościach z pewnością wiele osób zdecyduje się na wyjazd szukając odpoczynku w różnych miejscach kraju. Sprzyja temu również długi dzień, który na początku maja kończy się dopiero po godzinie dwudziestej.  

Majowy weekend będzie także szansą na odrodzenie się branży eventowej. Dlatego warto już teraz sprawdzić jakie koncerty lub festiwale odbędą się w okolicy i poinformować o tym potencjalnych Gości, bądź postarać się o partnerstwo organizacyjne. 

Powrót do trendów sprzed pandemii

Jakich aktywności i ofert wiosennych w hotelach poszukiwali Polacy przed pandemią? Przede wszystkim ze względu na pośrednie warunki pogodowe były to bardzo zróżnicowane destynacje − od gór, przez Małopolskę, Mazury, aż po wybrzeże.  

Szukaliśmy głównie aktywnego wypoczynku, który po zimowym okresie pozwala wrócić do formy i przygotować się na lato. Świetną propozycją jest trekking i zajęcia sportowo-rekreacyjne na świeżym powietrzu z trenerem. Wśród wieczornych atrakcji zawsze dominuje wspólne biesiadowanie przy ogniu, ale i tutaj coraz mocniej zaznacza się trend lokalności i jakości. Coraz rzadziej wybieramy proste, budżetowe potrawy i napoje na rzecz unikalnych, wartościowych propozycji.  

Warto już teraz przygotować ofertę wiosenną w hotelu

Każda, wiosenna atrakcja może być doskonałą okazją do odrobienia ubiegłorocznych strat. Dobrą inspiracją jest kalendarz świąt nietypowych. Możliwe, że spragnieni podróży Goście chętnie skorzystają z wyjazdu z okazji np. Dnia Singla (15 lutego) czy też Dnia Czekolady, który przypada 12 kwietnia. To dobra okazja, aby stworzyć specjalny, tematyczny pakiet połączony z eventem.  

Nie można również zapomnieć ważnej dacie – 14 lutego, czyli o Walentynkach. Święto zakochanych to z pewnością świetny pretekst do wyjazdu. Warto jak najwcześniej przygotować swoją ofertę wiosenną w hotelu, żeby już teraz zacząć ją reklamować i zbierać pierwsze rezerwacje, ponieważ wiele osób zaczyna planować czas wolny już w styczniu.